În această perioadă dificilă pentru sistemul de învăţământ, colectivul cadrelor didactice de la Şcoala Gimnazială „Constantin Brâncoveanu” continuă perfecţionarea, tocmai pentru a răspunde nevoilor comunităţii. Instituţia a primit finanţare de la Comisia Europeană prin programul Ertasmus+, Acţiunea Cheie 1 – Mobilităţi de formare a cadrelor didactice, domeniul Educaţie şcolară, pentru implementarea proiectului „FOCUS pe INTEGRARE”. Proiectul are ca obiectiv îmbunătăţirea compeţentelor de integrare a elevilor proveniţi din medii defavorizate pentru 8 cadre didactice. Se desfăşoară pe o perioadă de 18 luni, începând cu 01.09.2020.
Principalele activităţi ce vor duce la îndeplinirea obiectivelor pe care echipa de proiect şi le-a stabilit, sunt mobilităţile la care vor participa cadrele didactice:
– Cursul „ITC as a Tool for Intercultural and Media Education”, Sesimbra, Portugalia, curs de 6 zile, furnizat de instituţia „CREF – Educational Resources and Training Centre”.
Tema şi metodologia: ateliere cu tehnici actuale TIC care permit includerea mediei digitale în activitatea didactica: fotografia şi filmul, programele Photo Editor, Windows MovieMaker, Prezi, Ipad, tablete si telefoane mobile, platformele Moodle, Cloud (Dropbox, Google Drive, cartea digitala), stiloul digital, tablele interactive.
– Cursul „Strategies for Improving Classroom Atmosphere and Student Motivation in Schools: A Modern Challenge for Teachers”curs de 7 zile desfăşurat în Madrid, Spania.
Activităţile de învăţare propuse de acest curs: metode de motivare a elevilor; colaborarea şi cooperarea în clasa de elevi; resurse pentru crearea unei atmosfere atractive în timpul lectiilor; metode de predare corespunzatoare secolului XXI; atelier de creare de proiecte care promoveaza motivarea elevilor.
– Cursul „Innovative Teaching Methods for Powerful Learning: Gamification and Augmented Reality in Education” se va desfăşura înAtena, Grecia, 5 zile. Activităţile de învăţare: introducerea conceptelor de gamification şi realitate augumentată; metode de gamificare a activităţilor didactice; metode de gamificare – aplicaţii, jocuri şi alte resurse; avantajele şi dezavantajele folosirii realităţii augumentate; crearea de proiecte didactice pe baza jocurilor.
Cursul „Facing Behavioural Problems – Indiscipline, racism and bulling in the classroom” va avea loc în Limasol, Cipru. Activităţile de învatre la care vor participa cadrele didactice îşi propun: exerciţii practice de identificare a problemelor la clasa , dinamica unui colectiv de elevi; metode de creare a unor proiecte de lectii atractive – proiecte,tururi, explorări; orientări practice , efecte şi exemple menite să reducă indisciplina; utilizarea tehnologiei pentru reducerea problemelor comportamentale; bullingul în şcoală – caracteristici, efecte, exemple de bună practică: explorarea unor programe anti-bulling implementate în Cipru; atelier practic pentru crearea unor programe transcurriculare pentru combaterea rasismului, a bullingului şi a indisciplinei.
Bugetul proiectului este de 18950 de euro, banii fiind destinaţi pentru plata cursurilor, a transportului către şi din localitatea în care se desfăşoară cursurile, subzistenţă.
La întoarcerea din mobilităţi, profesorii vor deţine abilităţi noi de utilizare a unor tehnici şi metode inovatoare de integrare a copiilor în viaţa şcolii, de utilizare a tehnologiei pentru crearea de lecţii atractive. De asemenea, aceste cadre vor împărtăşi cunoştinţele astfel încât să poate fi elaborat CDS-ul şcolii în concordanţă cu nevoile elevilor.
Cadrele didactice îşi vor îmbunătăţi abilităţile de comunicare în limba engleză, abilităţi pe care le vor folosi în viitoare proiecte internaţionale, vor fi exemple de bună practică pentru cadre didactice din localitate şi un punct de sprijin pentru cei care doresc să participe în viitor la programele Erasmus+. Dezvoltarea europeană a şcolii este unul dintre obiectivele nostre în următorii ani, iar prin participarea profesorilor noştri la cursuri, şcoala va dobândi o nouă viziune prin adăugarea dimensiunii europene în activităţile curriculare viitoare.