Spaniolii au găsit soluția pentru a putea merge la bar sau la terasă fără grija de a menține distanța de siguranță. Clienții sunt servțti de Alexia și Muran, singurele chelnerițe care nu pot lua și nici nu pot transmite coronavirusul. Și asta pentru că sunt roboți umanoizi. Colega noastră Oana Dobrescu a făcut cunoștință cu un astfel de robot, care pe lângă comenzi, poate vorbi și întreține clienții.
În acest restaurant chinezesc din Valencia chelnerii au fost înlocuiți cu roboți umanoizi, iar bucătarii cu roboți de gătit. Astfel, contactul cu mâncarea este minim, iar eficiența este maximă. Practic este nevoie ca o singură persoană să introducă toate ingredientele și în câteva minute sunt gata 6 porții diferite.
Patronii spun că au apelat la tehnologie și pentru că este tot mai greu să găsești personal care să muncească ore în sir, iar tinerii nu mai sunt dispuși să amestece încontinuu la clasicele wok-uri pentru a găti sute de porții zilnic.
Și patronul unui bar din Pamplona a apelat la roboți umanoizi.
Alexia a fost programată să ducă băuturile la terasă, debarasează mesele și poate vorbi cu clienții. Le spune cum va fi vremea, le face complimente sau le răspunde la întrebări.
Pentru o astfel de experiență, patronii au fost nevoiți să scoată din buzunare câteva mii de euro, însă bucuria și siguranța clienților sunt de neprețuit.
sursa: http://stiri.tvr.ro/