Black Friday, 24 de ore în care românii încing calculatoarele şi serverele retailerilor online. La propriu. În fiecare an din ce în ce mai mult. Iar graba şi dorinţa de a prinde primul ofertele bat tehnologia.
Serverele eMAG au picat când s-a dat startul cumpărăturilor, însă, la finalul zilei, retailerul a bifat un nou record de vânzări, peste 300 de milioane de lei, cu 50% mai mult decât anul trecut.
În medie, un român îşi face un buget de 1.000 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, spune CEO eMAG, Iulian Stanciu, într-un interviu acordat Gândul. Spre deosebire de vecinii din Ungaria, românii sunt mai impulsivi când vine vorba de cumpărături, neavând nevoie decât de 8 minute pentru a se hotărî ce cumpără, în vreme ce maghiarii cântăresc vreo 10-12 minute.
Există însă şi situaţii în care retailerii „o dau în bară”. Iulian Stanciu spune că nici eMAG nu a făcut excepţie. „Am avut caz în care am vândut laptopuri, telefoane la 1 leu. Cred că a fost acum doi ani imediat după Black Friday. S-a speculat foarte mult că a fost o campanie de marketing. N-a fost o campanie de marketing. A fost o chestie de erori în lanţ, umane, ceva similar cu ceea ce este la dezastre în aer, când pică un avion. Greşeşte cineva, combinat cu nişte verificări care nu au fost făcute la timp. Se întâmplă lucrurile acestea. Ok, nu zic că e bine, dar pentru noi e un proces de învăţare”, a arătat el.
sursa: gandul.info