Deputatul Marius Bodea solicită realizarea unui audit extern pentru evaluarea personalului din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi. În prezent, costurile cu cei peste 800 de angajaţi din aparatul de specialitate al Primăriei se ridică la 10 milioane euro pe an. În schimb, calitatea serviciilor publice e din ce în ce mai slabă.
Presa locală a relatat că cel puţin 51 familii sunt angajate în cadrul Primăriei. Practic, actuala conducere a Primăriei a construit în ultimii ani un sistem clientelar, în care au avut acces la funcţii bine retribuite în administraţia locală doar cei cu pile şi relaţii.
„Sistemul PCR (Pile, Cunoştinţe, Relaţii) a devenit normă la Primăria Iaşi. Tineri valoroşi aleg să plece din Iaşi pentru un loc de muncă mai bun în străinătate pentru că nu sunt rudele unor sus-puşi din Primărie, nu sunt cunoştinţele primarului sau ale viceprimarului, ori nu fac politică pentru cei din conducerea Primăriei. Cetăţenii sunt nevoiţi să stea la cozi la Primărie sau să aştepte cu săptămânile pentru eliberarea unui document, deşi schema de personal e supraîncărcată.
Din Consiliul Local vom lupta să punem capăt cumetriilor din primărie. De aceea, solicităm realizarea unui audit extern care să evalueze gradul de încărcare a schemei de personal şi eficienţa acesteia, să eficientizeze activitatea funcţionarilor şi, acolo unde există excedent de personal, să propună reorganizarea pentru creşterea calităţii serviciilor publice.
Putem economisi câteva milioane de euro în fiecare an dacă vom eficientiza aparatul administrativ şi astfel putem creşte calitatea serviciilor publice.
Paradoxal, o schemă de personal supraîncărcată nu înseamnă servicii mai bune, ci trimiterea cetăţeanului de la „Ana la Caiafa” pentru ca angajaţii să îşi justifice activitatea, proceduri greoaie şi pasarea responsabilităţii”, a spus Marius Bodea, Deputat al Uniunii Salvaţi România.